داروی مسکن

مقابله با التهاب و درد بعد از ایمپلنت یکی از دغدغه های بسیاری از بیماران است؟ آیا مسکن کاربرد دارد ؟ از مسکن ها به چه منظور استفاده می شود؟ آیا استفاده از دهانشویه ها قبل از درمان ایمپلنت مفید است؟

التهاب پس از ایمپلنت؛ مسکن

در اکثر جراحی های ایمپلنت، بافت تروماتیزه می شود و درنتیجه درجات گوناگونی از واکنش های التهابی را خواهیم داشت.
با کنترل گسترش التهاب ناشی از درمان جراحی می توان تریسموس، درد و عفونت را کاهش داد.
برای مقابله با التهاب و درد بعد از ایمپلنت، داروهایی مانند ایبوبروفن(ضد التهاب غیر استروئیدی) و گلوکوکورتیکویید ها مورد استفاده قرار میگیرند.
روش درمانی دیگری برای کمک به کاهش میزان و مدت التهاب بعد عمل، استفاده از پانسمان سرد است.
می توان از کیسه یخ یا بسته یخ های از پیش ساخته بصورت خارج دهانی بر روی محل جراحی استفاده کرد و ادم را کاهش داد. این عمل طی 24 تا 36 ساعت اول بعد از عمل می تواند تکرار شود ولی استفاده طولانی مدت از ان به بازگشت ادم منجر می شود.

دستکاری بافت های سخت و نرم حین جراحی ایمپلنت، بیمار را به درد بعد از عمل دچار می کند. میزان آماده سازی استخوان، فاکتورهای ذاتی بیمار و زمان پروسه جراحی بر شدت و مدت درد بعد از عمل تاثیر می گذارد. انتخاب مسکن بطور ایده ال بر اساس شدت مورد انتظار درد صورت می تواند یکی دیگر از روشهای مناسب برای مقابله با التهاب و درد بعد از ایمپلنت باشد.

دهانشویه جهت مقابله با التهاب و درد بعد از ایمپلنت
دهانشویه

التهاب پس از ایمپلنت؛ دهانشویه

یکی از موادی که در حوزه درمان های ایمپلنت مورد مصرف قرار می گیرد، استفاده از دهانشویه هاست. یکی از انواع دهانشویه ها، دهانشویه کلرهگزیدین دی گلوکونات 0.12 می باشد که به منظور پروفیلاکسی ضد میکروبی استفاده می شود. استفاده از این ماده به عنوان یک داروی کمکی، تجمع پلاک را کاهش داده و سلامت مخاط را افزایش می دهد و می تواند به مقابله با التهاب و درد بعد از ایمپلنت کمک شایانی نماید